Weterani branży flipperów – Ken Fedesna

Mimo ewidentnego powrotu flipperów na rynek coin-op w ostatnich latach nie jest to branża dość liczna. Warto więc przypomnieć jednego z weteranów flipperów, który wciąż działa na polu automatów coin-op i mimo wieku odgrywa istotną rolę w projektowaniu nowych.
Chodzi o Kena Fedesnę, który w automatowej branży zaczynał ponad 40 lat temu i to gdzie, w legendarnej już chicagowskiej WMS Industries, grupującej marki Williams, Bally i Midway.
Ken Fedesna w 1977 roku zatrudnił się właśnie w Williams Electronics Division pomagając firmie w opracowaniu jej pierwszego sterowanego mikroprocesorowo flippera „HOT TIP”.

                                                             Dwie wersje flippera Hot Tip  (photo credit www.ipdb.org)
W ciągu kolejnych 27 lat Ken pełnił różne, głównie kierownicze stanowiska w WMS, jak choćby Dyrektora Technicznego, czy vice Prezesa ds technicznych, a w końcu w 1988 roku został vice Prezesem i Dyrektorem Generalnym WMS.
Przypomnijmy, że w tych to czasach firma WMS święciła największe triumfy, a pod czujnym okiem Prezesa powstawały takie legendarne już flippery jak FLASH, HIGH SPEED, czy ADDAMS FAMILY oraz gry wideo DEFENDER, JOUST, NBA JAM, NFL BLITZ, czy MORTAL KOMBAT.

Ekipa Team Playa z nagroda Brass Ringd dla gry FishBowl Frenzy na targach IAAPA 2014 w Orlando.                     Od lewej: Geno Giuntoli, Ed Pellegrini, Ken Fedesna i Brian Smolik.
Obecnie Ken jest Dyrektorem Operacyjnym i współwłaścicielem spółki Team Play, Inc., która zajmuje się projektowaniem i produkcją gier redemption w rodzaju FishBowl Frenzy i Launch Code.

                         Ken Fedesna w rozmowie z klientką na targach IAAPA 2017 w Orlando, USA.
Mnie udało się spotkać Kena dwukrotnie na targach IAAPA w Orlando, USA. Po raz pierwszy w 2014 roku, gdzie firma Kena Team Play zdobyła nagrodę Brass Ring dla FishBowl Frenzy i drugi raz w ubiegłym roku, gdzie z dumą prezentował na stoisku Team Playa najnowszy automat Family Guy Bowling.

Val B.

FLIPPERY.com.pl

Flippery

– Gra, a właściwie masę gier – tych samych, ale nie takich samych

– Zabawa, gra z maszyną i/lub innymi ludźmi, turnieje, a nawet poważne zawody o randze mistrzostw kontynentu czy świata

– Hobby, kolekcjonerstwo, naprawa, ulepszanie techniczne i wizualne