Firma Jersey Jack Pinball (JJP) wypuściła na rynek swojego dziesiątego z kolei flippera, Avatar: The Battle for Pandora. To automat oparty na dwóch filmach stworzonych i wyreżyserowanych przez Jamesa Camerona, Avatar i Avatar: The Way Of Water.
Fenomen Avatara, napędzany przełomową wizją Jamesa Camerona i innowacyjną technologią Lightstorm Entertainment, wywarł bezprecedensowy wpływ na przemysł filmowy i kulturę globalną. Wydany w 2009 roku Avatar stał się najbardziej dochodowym filmem wszech czasów, ustanawiając nowe rekordy i rewolucjonizując wykorzystanie technologii 3D i efektów wizualnych. Jego przebojowy sukces pokazał siłę nowatorskiej produkcji filmowej i umocnił jego miejsce w historii kina, co doprowadziło do odrodzenia zainteresowania kinem 3D i zainspirowało wyczekiwaną franczyzę. Kontynuacja, Avatar: The Way of Water, wydana w 2022 roku, kontynuuje epicką sagę, eksplorując nowe granice oceanów Pandory i wprowadzając nowe kultury i postacie. Opierając się na przełomowym sukcesie swojego poprzednika, Avatar 2 łączy oszałamiające efekty wizualne z wciągającą narracją, rozwijając dalej historię Jake’a Sully’ego i Neytiri, jednocześnie przesuwając granice innowacji technologicznych i potwierdzając status franczyzy jako głównej siły w globalnej rozrywce.
W ciągu najbliższych siedmiu lat powstaną trzy kolejne filmy z serii Avatar, zaczynając od Avatar: Fire and Ash, którego premiera zaplanowana jest na 2025 rok. Ta seria z pewnością ma mocną przyszłość.
Sam flipper to pierwszy solowy projekt dla firmy autorstwa Marka Seidena, który dołączył do Jersey Jack Pinball trzy lata temu. Podobnie jak inne niedawne tytuły Jersey Jack Pinball, Avatar: The Battle for Pandora jest dostępny w dwóch wersjach. Jest limitowana edycja za 12 000 dolarów, której liczba wyprodukowanych egzemplarzy ograniczona jest do maksymalnie 5000, oraz najlepsza edycja kolekcjonerska za 15 000 dolarów, której liczba wyprodukowanych egzemplarzy to maksymalnie 1000.
Grafikę do Avatar: The Battle for Pandora wykonała Lea Faske, która od ukończenia studiów magisterskich w 2015 r. pracowała nad różnymi projektami gier wideo i mobilnych dla takich firm jak Ubisoft i Blizzard. To jej pierwszy projekt flipperowy.
Avatar: The Battle for Pandora JJP w wersji CE
„Avatar to przełomowe i uwielbiane kinowe doświadczenie. Cieszymy się, że możemy przenieść franczyzę Avatar do flippera za pomocą niesamowitej gry, która zachwyci graczy wszystkich pokoleń” — mówi założyciel firmy „Jersey” Jack Guarnieri. „Ta współpraca pozwoliła nam stworzyć wyjątkowego, nowoczesnego flippera dla graczy w każdym wieku i na każdym poziomie umiejętności”.
„Jesteśmy podekscytowani, widząc, jak świat Avatara ożywa w zupełnie nowy sposób dzięki tej niesamowitej grze. To ekscytujące, że magia Pandory dociera do fanów w tak interaktywnym i wciągającym formacie” — powiedział Joshua Izzo, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju franczyzy w Lightstorm Entertainment.
Model LE flippera Avatar: The Battle for pandora spółki JJP
Avatar: The Battle for Pandora to flipper, w którym głosu użyczył aktor Stephen Lang, powtarzając swoją kultową rolę pułkownika Quaritcha. W trakcie gry Quaritch prowadzi gracza za pomocą narracji, co wzmacnia wrażenia z rozgrywki. Przygoda jest wzbogacona o niezapomniane sceny z obu filmów i oryginalną ścieżkę dźwiękową, która łączy harmonijne dźwięki Pandory z potężnymi motywami serii Avatar.
Grafika szafki do edycji kolekcjonerskiej przedstawia główne postacie Jake’a i Neytiri i jest wydrukowana na błyszczących naklejkach Radcals.
Nogi, reling zamka, obudowa wyrzutnika, relingi boczne i zawiasy tylnej skrzynki są ozdobione wzorem Na’vi stworzonym metodą zanurzeniową, dzięki czemu wzór na każdym elemencie jest wyjątkowy. Natomiast wyrzutnik ma lotki pasujące do strzał używanych przez Neytiri.
Charakterystyczny wyrzutnik flippera Avatar z JJP
Choć obie edycje wyposażone są w topper, Edycja Kolekcjonerska ma trójwymiarowe okno kokpitu z dużym, ultra szerokokątnym wyświetlaczem holograficznym przeziernym rodem z wahadłowca orbitalnego. Wyświetlacz jest w pełni interaktywny, reaguje na wydarzenia w grze i przekazuje informacje graczowi i widzom.
Obie wersje zawierają również indywidualnie numerowane tabliczki. Najwyższej klasy model ma podpisaną dolną kartę fartucha z podpisami projektanta gry, Marka Seidena i założyciela firmy, Jacka Guarnieri, który podpisuje się jako Jersey Jack.
Edycja kolekcjonerska zawiera również zewnętrzne efekty świetlne obudowy.
Grafika na obudowie limitowanej edycji przedstawia Tulkuna – ogromnego, ale niezwykle inteligentnego stwora wodnego z drugiego filmu, Avatar: Istota wody.
Reguły gry (jeszcze niedostępne) mają magnetyczną folię pod spodem, dając wybór opratorom, czy zainstalować je, czy zachować grafikę dolnego fartucha w całości.
Topper w edycji limitowanej jest prostszy, zawiera dwa płaskie, podświetlane od dołu panele akrylowe przedstawiające bitwę powietrzną między śmigłowcem bojowym RDA Scorpion, a Banshee, którą dosiadają Na’vi.
Muzykę gry skomponował i wykonał Grant Henry, występujący pod profesjonalnym pseudonimem Stemage, a głos podkładał Steven Lang, który gra postać pułkownika Milesa Quaritcha, głównego antagonisty w pierwszych dwóch filmach Avatar (najpierw w ludzkiej, a potem w klonowanej formie). Lang podkładał również głos do gry Stern Pinball Avatar.
Grafikę wyświetlaną stworzyli JP de Win – który pracował nad wszystkimi dziesięcioma grami Jersey Jack Pinball oraz Mark Molitor i Olaf Gremie.
Backbox Avatara: TBFP
Maszynka łączy w sobie akcje z pierwszego filmu Avatar opartego na bitwach lądowych i powietrznych oraz fabułę drugiego filmu zawierającego znacznie więcej walk podwodnych, aby stworzyć opcje gry nad, na i pod polem gry. Mamy tu sześć ramp drucianych przenoszących kulkę nad polem gry i trzy okna w polu gry dające dostęp do dwóch dolnych pól gry i potrójnej blokady kulki.
Avatar: The Battle for Pandora to gra z sześcioma łapkami (trzy zwykła i trzy mini) i sześcioma kulkami. Oprócz dwóch głównych łapek, mamy tez pełnowymiarową górną prawą łapkę, górna lewa mini-łapka i dwie kolejne mini-łapki na dolnym polu gry Deep Sea Crab Reef Battle, na którym znajdują się zabawka Crab Suit, dwa cele stojące i tor orbitalny, które są osiągalne za pomocą mniejszej łapki.
Umieszczony pod blatem Avatara dolny, mini playfield
Drugie dolne pole gry nazywa się Pandora Reef i posiada grzyba, który zapewnia akcję kulki potrzebną do trafienia trzech banków celów stojących.
Grafika pola gry, mechy, rzeźby i zestaw funkcji dla edycji kolekcjonerskiej i limitowanej wydają się być identyczne, ale edycja kolekcjonerska ma ukryty bonus, który nie jest ujawniany, aż do końcowej części gry.
Pole gry Avatara
Jedną z kluczowych cech gry Avatar: The Battle for Pandora jest szerokie zastosowanie komponentów reagujących na promieniowanie UV na całym polu gry. Czułe na UV są grafiki i elementy plastikowe, farby na zabawkach, silikonowe pierścienie pola gry i paski na łapkach. W określonych momentach gry oświetlenie staje się ultrafioletowe, zmieniając wygląd pola gry i odsłaniając dotychczas ukryte elementy. Zwykłe gorące szyny RGB biegnące po wewnętrznych stronach obudowy zostały ulepszone, aby dodać możliwość UV, podobnie jak oświetlenie tylnego panelu, a także dodatkowe dedykowane reflektory LED UV wokół pola gry.
Pole gry w edycji kolekcjonerskiej ma trzy różne kolory atramentu reagującego na promieniowanie UV, które świecą na czerwono, zielono i jasnoniebiesko wraz z pasami łapek reagującymi na promieniowanie UV, podczas gdy edycja limitowana ma tylko jeden jasnoniebieski atrament UV i zwykłe silikonowe paski flipperów niereagujące na promieniowanie UV.
Playfield Avatara JJP ma konwencjonalny projekt, z jednym korytarzem wewnętrznym i jednym zewnętrznym po obu stronach. Oba korytarze wewnętrzne są powiązane z rampami drutowymi i oba mają sześć wkładek w kształcie grotów strzał, które dodają tymczasowe mnożniki punktacji i są jednymi z wielu przedmiotów i postaci, które trzeba kolekcjonować podczas gry.
Nad łapkami znajdują się wstawki pokazujące postępy w grze. Kilka z nich ma nazwy z języka Na’vi. Linia siedmiu kwadratowych wstawek tworzy wyraz P-A-N-D-O-R-A, przy czym każda z nich ma cztery dedykowane wstawki RGB zapewniające kolorowe i intensywne efekty świetlne.
Gdy zastosowane zostanie oświetlenie UV, silikonowe paski płetw i pierścienie wyrzutnika świecą, podczas gdy inne ukryte elementy graficzne wyłaniają się lub zmieniają swój wygląd.
Efekty świetlne UV na blacie Avatara
Avatar: The Battle for Pandora zawiera animowaną zabawkę w formie Amplified Mobility Platform Suit znaną z filmów, a do flippera wyprodukowaną przez firmę McFarlane Toys.
AMP Suit to jedna z kilku zabawek na polu gry. Innym modelem McFarlane Toys jest Banshee. Istnieje sześć różnych wersji Banshee używanych w grach produkcyjnych. Dodatkowe zabawki pola gry zostały stworzone przez Todda Hone’a.
Amplified Mobility Platform Suit
Po prawej stronie znajduje się model Ilu, wodnego gatunku gadów. Są też, a jakże, charakterystyczne Góry Hallelujah. To pasmo unoszących się w powietrzu gór na Pandorze. W grze znajdziemy dwa ich modele.
Val B.