Alicja w krainie… flipperów

Alicja w Krainie Czarów to angielska powieść Lewisa Carrolla z 1865 roku, a teraz również flipper.

Historia koncentruje się na Alicji, dziewczynce, która zasypia na łące i śni, że podąża za Białym Królikiem w dół króliczej nory. Przeżywa wiele cudownych, często dziwacznych przygód z całkowicie nielogicznymi i bardzo dziwnymi stworzeniami. Spotyka palącą fajkę wodną Gąsienicę i Kota z Cheshire, a także uczestniczy w dziwnym, niekończącym się przyjęciu herbacianym z Szalonym Kapelusznikiem.

Podobnie jak w przypadku czarno-białej książki Lewisa Carrolla, główny projektant Melvin Williams wziął czarno-białą grę koncepcyjną Johna Popadiuka Jr i stworzył nowy rozdział w historii flipperów. Gra przeszła od kilku kartek papieru do prawdziwego arcydzieła w pełnym kolorze dzięki najnowocześniejszej technologii z 2024 roku. Melvin chciał nie tylko stworzyć najlepszy automat do gry w pinball z lat 90., ale także stworzyć coś, co jest dziełem sztuki, tak jak piękny obraz do Twojego domu, bowiem za każdym razem, gdy na coś patrzysz, pojawiają się w twojej głowie nowe myśli i emocje.

Dutch Pinball Exclusive to wspólne przedsięwzięcie Barry’ego Driessena z Dutch Pinball i wspomnianego powyżej Melvina Brouwer-Williamsa. Firma mieści się w fabryce naprzeciwko budynku Dutch Pinball w Herkenbosch w Holandii i ma na celu produkcję mniejszych, limitowanych serii wysokiej klasy maszyn.

Alicja w Krainie Czarów to ich pierwszy produkt. Projekt jest ewolucją gry stworzonej przez Johna Popadiuka dla jego firmy Zidware i oferowanej nabywcom przed jej upadkiem. Aktywa fizyczne i własność intelektualna tej firmy zostały zakupione przez Melvina.

Alice’s adventures in Wonderland by Dutch Pinball Exclusive

Oparta na klasycznej książce dla dzieci Lewisa Carrolla, obudowa i translite gry są oparte na oryginalnej grafice z wersji Zidware, stworzonej przez Jeremy’ego Packera (znanego jako Zombie Yeti). Do oryginalnej kompozycji wprowadzono pewne modyfikacje i dodano bogatą paletę kolorów.

Gra zawiera dość tradycyjny obszar pola gry, z dwoma fizycznymi łapkami powiązanymi z jednym korytarzem po każdej stronie. Jest też jeden korytarz po każdej stronie, a nad każdym z nich znajduje się wirujący dysk. Jest on aktywowany przez drugi przycisk po każdej stronie obudowy.

Alice’s adventures in Wonderland – pole gry

Dostępne z upkickera i odprowadzane do centralnej rampy powrotnej, górne pole gry zawiera dużą liczbę celów i funkcji rozgrywki. Zamiast tradycyjnych łapek, górny mini playfield wykorzystuje koncepcję „Magna-Flip”, po raz pierwszy użytą w Twilight Zone, aby kontrolować kulkę za pomocą pary elektromagnesów sterowanych przez gracza.

Alice’s adventures in Wonderland – górny mini playfield

Najnowszy flipper z Dutch Pinbal posiada trzy tryby multiballa: 2-kulowy, 3-kulowy i 5-kulowy. Mamy tu też malowane proszkowo boczne relingi, nogi, drążek blokujący, drzwiczki na monety i ramę panelu głośnika. Na polu gry znajdziemy trójwymiarowy, miniaturowy wyświetlacz IPS LCD. Flipper ten ma też specjalnie wykonany wybijak kulki w kształcie rękojeści sztyletu oraz animowany topper.

 

 

Alice’s adventures in Wonderland  – topper

 

 

Alice’s adventures in Wonderland – zabawki na blacie

Z pewnością więcej informacji na temat Alicji w Krainie Czarów pojawi się po premierze tego flippera dla publiczności, która planowana jest na 40-tym z kolei Pinball Expo w Chicago w dniach od 15 do 19 października 2024 r.

Val B.

FLIPPERY.com.pl

Flippery

– Gra, a właściwie masę gier – tych samych, ale nie takich samych

– Zabawa, gra z maszyną i/lub innymi ludźmi, turnieje, a nawet poważne zawody o randze mistrzostw kontynentu czy świata

– Hobby, kolekcjonerstwo, naprawa, ulepszanie techniczne i wizualne