Valley i Dynamo to kiedyś dwie amerykańskie spółki produkujące uznane na świecie stoły bilardowe. Pierwsza powstała już w 1945 roku, a druga 28 lat później w 1973 roku. Valley w 1999 roku połączyło się z Dynamo Corp. i Tornado Table Sports i ma pod swoimi skrzydłami marki: Valley, Dynamo, Tornado, Champion i Sun Glo.
Spółka w 2006 roku przeniosła produkcję do Meksyku, ale gdy w 2009 roku CEO firmy został wywodzący się z Championa Kelye Stites, zakłady powróciły na tereny stanu Texas. Spółka zatrudnia tam ponad 100 pracowników.
Na IAAPA 2017 w Orlando to jednak nie stoły bilardowe, czy air hockeye Valley-Dynamo wzbudzały największe zainteresowanie publiki, a wyglądające jak regularne flippery automaty baseballowe: All Stars Baseball i Zombie League All Stars.
Aby wprowadzić do swojej oferty te dwa wspomniane automaty firma Valley-Dynamo nawiązała współpracę z Gizmo Game Design. All Stars Baseball i Zombie League All Stars to klasyczne gry w stylu Pitch and Bat, ale dla dzisiejszych graczy.
Bo trzeba Wam wiedzieć, że większość konstrukcji flipperów z lat trzydziestych to były automaty baseballowe.
Sam Baseball, choć coraz bardziej popularny także i w Polsce, nie jest dla mnie łatwo zrozumiałą grą. Wiem tylko, że zawodnik musi odbić piłkę jak najdalej, tak by inny zdążył obiec punkty bazowe.
Oto jak reklamuje swoje nowe automaty Valley-Dynamo -” Poczuj dreszczyk emocji, wybierając boisko i kołysząc batem, aby rozstawić animowanych biegaczy wokół widocznej ścieżki bazowej. Gra jeden na jednego pozwala jednemu graczowi na rzucanie piłki, a drugiemu na odbijanie jej kijem basebalowym. W grach dostępna jest również funkcja Derby do Home-Run, która sprawdza umiejętności przy długiej piłce. All Stars Baseball i Zombie League All Stars przynoszą emocje i wyzwania prawdziwej gry w baseball. Nasza najnowocześniejsza technologia i usprawnione mechanizmy zapewniają niezawodność, łatwość obsługi i minimalizują konserwację gier.”
Gry zawierają wiele funkcji przyciągających fanów w każdym wieku:
– Tryb jednego gracza, w którym ćwiczymy umiejętności. Gra losowo wybiera boisko.
– Tryb dwóch graczy, zachęcający do konkurencji. Gracze wybierają wielkość boiska.
– Home Run Tryb Derby sprawdza zdolność odbicia tzw. długiej piłki.
– Regulacja prędkości piłki i siły uderzenia.
– Trzy rampy w Home, dla sprawdzenia umiejętności gracza.
– Animowane, trójwymiarowe figurki graczy, które pojawiają się i okrążają bazy.
– Spiker, reakcja snajperów i fanów – dla wzmocnienia wrażenia z gry.
– Fajerwerki i lampy błyskowe.
– Wyświetlacze z liczbą zdobytych punktów.
Oczywiście, ciężko sobie wyobrazić, by automaty te zdobyły jakąkolwiek popularność w Polsce. Chociaż, zakup mogą zaryzykować kluby baseballowe, bo mogą one być pomocne dla początkujących graczy, by rozjaśnić im zasady gry.
Potraktujecie zatem tej materiał jako ciekawostkę i znak czasów oraz przejaw rosnącej popularności flipperów.
Val B.