Krążące w sieci od kilku miesięcy plotki się potwierdziły, gdy w połowie czerwca 2022 firma Jersey Jack Pinball ujawniła swojego najnowszego flippera. To długo oczekiwany projekt Pata Lawlora oparty na serii filmów Toy Story.
Flipper jest oparty na najnowszym z kinowych filmów Toy Story, Toy Story 4 z 2019 roku.
Chociaż firma tego nie potwierdza, uważa się, że Toy Story 4 jest ostatnim projektem Pata dla Jersey Jack Pinball (JJP) przed jego przejściem na emeryturę. Również niepotwierdzona wieść głosi, że licencja i projekt gry były pierwotnie przeznaczone dla pierwszych trzech filmów Toy Story, ale opóźnienia spowodowały, że projekt Pata został użyty w grze Willy Wonka, a licencja została zmieniona na Toy Story 4.
Jest to flipper z trzema łapkami o standardowej szerokości dostępny w dwóch wersjach – Edycji Limitowanej i Edycji Kolekcjonerskiej. Oznacza to, że nie ma podstawowego modelu w wersji Standard Edition, a z limitowaną edycją ograniczoną do 5000 sztuk i edycją kolekcjonerską 1000 sztuk, cała seria nie przekroczy 6000 maszyn (chyba że w przyszłości zostanie ogłoszona kolejna edycja, jak to miało miejsce w przypadku pierwszych dwóch tytułów JJP – Czarnoksiężnik z Krainy Oz i Hobbit).
Limitowana Edycja Toy Story 4 JJP
Funkcjonalnie obie edycje są identyczne. Ulepszenia w Edycji Kolekcjonerskiej są głównie kosmetyczne z innym pakietem graficznym na obudowie, backboxie i tylnej szybie. Edycja Kolekcjonerska zyskuje animowany top, lustrzaną tylną szybę, zewnętrzne oświetlenie szafki, naklejki RadCals, wewnętrzne rampy artystyczne, niezwykłe pokrętło wybijaka, dodatkowe oświetlenie RGB, efekt blasku na boisku i dodatkowe komunikaty głosowe Bo Peep.
Grafika do gry jest autorstwa Johna Youssiego, animacje wykonał Jean-Paul de Win, a dźwięk przygotowało Unlock Audio.
Oba modele zawierają Invisiglass, silnik wibracyjny, oświetlenie wewnętrzne Hotrails LED RGB, kamerę gracza i sześć oficjalnie licencjonowanych modeli zabawek na boisku.
Imponujące jest to, że JJP namówił do użyczenia głosów Tima Allena (Buzz Lightyear), Jima Hanksa (Woody) i Annie Potts (Bo Peep), aby stworzyć wyjątkowe objaśnienia do gry. Jim Hanks jest bratem Toma Hanksa i wykonuje większość dubbingów Toma w wielu grach, zabawkach i innych licencjonowanych produktach.
Edycja Kolekcjonerska Toy Story 4 JJP
Ceny obu modeli to:
Edycja limitowana – 12 000 USD (w tym 1000 USD bezzwrotnej wpłaty)
Edycja kolekcjonerska – 15 000 USD (w tym bezzwrotna wpłata 2500 USD)
Maszyny z edycji kolekcjonerskiej (1000 egz.) wyprzedały się niemal natychmiast po ogłoszeniu w południe. 100 z nich można było kupić w sklepie internetowym JJP z saldem przyznanym dystrybutorom.
Na polu gry Toy Story 4 znajdziemy się dwie standardowe łapki oraz mini górną łapkę po prawej stronie do strzelania w górną pętlę. Jest obracające się koło nagrody, cztery grzyby, captive ball, rampa do skoków z wyskakującymi słupkami, blokada na 3 kule z drop targetem z przodu, szufelka, spodek, nieruchoma rampa, wyskakujące okienko Bash i dwa błystki, wraz ze zwykłą mieszanką tarcz i odbijaków, a także duży wyświetlacz dodatkowy.
Poza kolorem wykończenia, efektem blasku boiska i różnicami w grafice dolnego łuku obudowy pod szybą, pola gry w Edycji Limitowanej i Kolekcjonerskiej wyglądają identycznie.
Projekt blatu wykorzystuje kilka znanych urządzeń z wcześniejszych gier Pata Lawlora, takich jak obracający się dysk z nagrodami i ruchoma rampa prowadząca do strzału nad polem gry (No Good Gofers) oraz funkcja zbierania biletów (Rollercoaster Tycoon). Największym elementem na polu gry jest jednak 10-calowy wyświetlacz w stylu iPada, który znajduje się z tyłu po lewej stronie.
Wszystkie dotychczasowe gry Jersey Jack Pinball miały gdzieś w grze drugi monitor, ale tym razem jest to największy dotychczas używany wyświetlacz. Jest używany podczas gry do pokazywania nagród oraz w dwunastu trybach karnawałowych gry, wraz z uproszczonym, cyfrowym flipperem w funkcji Tiki Party.
Rampa do skoków Duke Caboom jest przeprojektowaną wersją skoku Hole-in-One z No Good Gofers i unosi się z pola gry, zamiast opadać na nie. Po obu stronach rampy znajdują się wyskakujące słupki, dzięki którym kulka nie wyleci z rampy pod różnymi kątami i nie uderzy w inne elementy boiska.
Opóźnienie w produkcji Toy Story 4 dało czas projektantom na pracę nad kodem, tak że oprogramowanie gry wydaje się być prawie gotowe w momencie premiery.
Playfield wersji LE Toy Story 4
Celem gry jest zagranie lub ukończenie siedmiu „scen” z filmu, aby uruchomić tryb kreatora Meet Me At The Carousel.
Sceny to:
Road Trip Multiball – zrzuć drop target po lewej stronie i zablokuj trzy kulki, aby rozpocząć.
Buzz Quick Multiball – traf w spodek Buzz „Inner Voice” wystarczająco dużo razy, aby rozpocząć.
Forky Rescue – traf w tarcze F-O-R-K-Y, a następnie w lewą rampę, aby rozpocząć funkcję.
Carnival Multiball – Rampy zbierają bilety. Użyj biletów, aby uruchomić tryby i zablokować kulki.
Super Spinners – Ukończ spinnery Woody’ego i Bo Peep, aby rozpocząć funkcję.
Duke Caboom Jump – trafiaj w wewnętrzną pętlę i tor, aby podnieść rampę. Wykonaj skok wystarczająco dużo razy, aby zakończyć.
Super pętle Bo Peep – trafiaj wystarczająco dużo razy w górną pętlę, aby ukończyć.
Oprogramowanie gry jest autorstwa Joe Katza, Teda Estesa, Keitha Johnsona i Duncana Browna. Joe wyprodukował też poniższy film z rozgrywką wyjaśniający zasady gry:
Oto graficzny widok zasad.
Toy Story 4 wyprodukowano już w fabryce JJP w Elk Grove Village w Chicago. Produkcja trwała około dwa miesiące przed premierą, co oznaczało, że kiedy trafił do sprzedaży, było około 400 maszyn gotowych do wysyłki. Rzeczywiście, gra była dostępna do zagrania na barkadzie Enterrium w Schaumburg w stanie Illinois następnego dnia i pojawiła się w innych miejscach w ostatnich dniach.
Val B.